Czerwiec 2013- archiwa

Leczenie dolegliwości związanych z menopauzą

Dolegliwości związane z menopauzą trzeba leczyć, bo nie tylko przywraca to komfort życia, ale zmniejsz też ryzyko poważnych schorzeń. Można je łagodzić z pomocą naturalnych metod. Jednak nawet wtedy należy być pod kontrolą lekarza ginekologa, zwłaszcza jeśli nieregularne miesiączki pojawiły się tuż po czterdziestce. Przyczyną mogą być mięśniaki lub polipy macicy.

ginekologia
Gdy występują uderzenia gorąca dobrze jest pić trzy razy dziennie herbatę z szałwii. Ma ona silne działanie przeciwpotne, zmniejsza też uczucie zmęczenia, które często pojawia się w okresie menopauzy. Gdy napadom ciepła towarzyszy kołatanie serca, ulgę przyniesie wyciąg z jemioły. Przy wyraźnym spadku formy można zażywać preparaty z żeń-szeniem.
Poprawę samopoczucia mogą przynieść zabiegi akupunktury. Za pomocą bardzo cienkich igieł nakłuwa się odpowiednie miejsca na skórze. To wyzwala prawidłowy przepływ energii i pobudza wydzielanie endorfin w mózgu. Działają one przeciwdepresyjnie i przeciwbólowo.
Uderzenia gorąca i kołatanie serca pomogą zlikwidować mieszanki zawierające np. rozcieńczony, nietoksyczny roztwór jadu węża. Pozostałe objawy menopauzy złagodzą preparaty z wyciągiem z pluskwicy. Preparaty homeopatyczne są bezpieczne, bo nie wpływają na inne zażywane leki i nie powodują efektów ubocznych.
Jednym z najskuteczniejszych naturalnych sposobów na menopauzę jest zmiana diety. Powinna teraz zawierać duże ilości fito estrogenów. Są to związki roślinne, które potrafią naśladować działanie żeńskich hormonów estrogenów.

Możliwość komentowania Leczenie dolegliwości związanych z menopauzą została wyłączona