Sierpień 2010- archiwa

Problem z płodnością

Kiedy para ludzi nie może doczekać się potomstwa, jest to oznaką problemów z płodnością jednego lub obu partnerów. Jest wiele czynników, które mogą przeszkodzić w zajściu w ciążę. Są nimi przeważnie takie jak: przewlekły stres, uboga dieta, przemęczenie, choroby lub stan środowiska.
Przeważnie między dwudziestym a dwudziestym piątym rokiem życia u kobiet występuje najlepszy wiek do zajścia w ciążę. Cykl owulacyjny jest wtedy niezakłócony.

ciąża

Infekcje wirusowe lub bakteryjne mogą stanowić przeszkodę do zajścia w ciąże. Opryszczka, wirus HIV lub zapalenie wątroby należą do takich chorób. Stany zapalne mogą prowadzić do niedrożności jajników, natomiast co do bakterii, ich istnienie może nie wykazywać na początku żadnych objawów. Mowa jest tu o bakteriach tj. chlamydia, rzeżączka czy kiła. Leczenie polega na przyjmowaniu specjalnych antybiotyków i może trwać długo. Inną sprawą jest endometrioza, czyli schorzenie powodujące, że pewne komórki występujące w błonie śluzowej zaczynają rozwijać się poza nią. Najczęściej rozwija się ona w jajnikach. Powoduje stany zapalne, powstawanie guzków i zbliznowaceń. Można ją leczyć środkami hormonalnymi. Kiedy występuje rozlegle, stosuje się leczenie operacyjne.

Niepłodność określa się jako chorobę społeczną. Wiele par ma z tym problem i jak pokazują statystyki, pośród osób w wieku rozrodczym odsetek wynosi 20 procent.

Możliwość komentowania Problem z płodnością została wyłączona