Październik 2009- archiwa

Higiena, bakterie, leczenie

Jest kilka specjalizacji medycznych najbardziej narażonych na zetknięcie się z problemem braku higieny – dermatolog, proktolog, stomatolog. Jednym z nich jest także niewątpliwie ginekolog. Właściwa higiena intymna u kobiet zapobiega przed infekcjami bakteryjnymi narządów rodnych. W wyniku bakterii pałeczki okrężnicy może dojść do zapalenia pęcherza moczowego. Drogi rodne oraz moczowe sąsiadują ze sobą, przez co może dochodzić do powikłań w sytuacji nie zachowania odpowiedniej higieny, a najczęściej w przypadku stosunków seksualnych. Objawami może być pieczenie, swędzenie, mogą pojawiać się również bóle. Wizyta u ginekologa jest w tym przypadku bardzo wskazana oraz poddanie się odpowiednim badaniom laboratoryjnym. W takich przypadkach podaje się niezbędny antybiotyk.

W leczeniu schorzeń, którymi zajmuje się ginekologia wyróżnia się takie metody jak na przykład kriokoagulacja, która służy do zamrażania tkanki chorobowej. Zamarznięta tkanka zostaje odrzucona i w ten sposób można pozbyć się nadżerek w części pochwowej szyjki macicy. Tego typu metoda sprawdza się również w oparzeniach, chorobach reumatycznych, ortopedii czy żylakach. W niskiej temperaturze tkanka ulega martwicy, dzięki czemu to, co może zabić może być również wykorzystane do przywrócenia czyjegoś zdrowia. Jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanym w badaniu pacjentki jest wziernik. Badanie przebiega na specjalnym fotelu ginekologicznym. Wziernik może być jednorazowego bądź wielokrotnego użytku, przy czym w drugim przypadku musi być on umyty i wysterylizowany przed kolejnym użyciem. U kobiet, które jeszcze nie rodziły, badanie to może wydawać się mniej komfortowe.

Możliwość komentowania Higiena, bakterie, leczenie została wyłączona